Monday, August 3, 2009

If you would win a man to your cause, first convince him that you are his sincere friend





















The roses, the lovely notes, the dining and dancing are all welcome and splendid. But when the Godiva is gone, the gift of real love is having someone who'll go the distance with you. Someone who, when the wedding day limo breaks down, is willing to share a seat on the bus.
-- Oprah Winfrey, O Magazine, February 2004
















你常常说:"it's up to you"; 其实当你这样说的时候已不是由得我决定了; 我已经在暗地里想着我的去留所有可能带给你的不便; 最后我还是没留下所以我怎么能说服自己up to me呢; 昨晚我们匆匆忙忙见了个面; 我似懂非懂地听你解说如何使用那一部你借我的相机; "did i bore you?"; 我笑了;你这么用心地向我滔滔不绝在说;我又怎么忍心告诉你很闷呢? 离开的时候我已经想着和你再见面了;但原来你已经有了和我不见面的原因;我懊恼为什么你从不对我说; 我没有说过要和你在一起但是能够知道你在想什么总是好的;i feel more comforting that way.

No comments: