Friday, June 6, 2014

Every man is valued in this world as he shows by his conduct that he wishes to be valued.














you are all that ive got; you keep on saying that; it's not true; you know that; but you also have to know that you are hurting people that way with your so called shyness; discreetness; being secretive and all.

这个星期我们还是见了好几次;最后你说会去见老友约我同行喝杯酒;我无妨;他们我也认识;就谈着闹着看着大伙儿聊天的神情;有一位说的话我特别记得;为太太做的牺牲等等;那是爱;我在想;然后从谈话中知道你的旅程是与她一起过;我期望什么呢;但还是感觉难过;为什么你就不能告诉我呢;我们是朋友啊;如果你不想说那是你的选择我不能强迫你;我亦不想强迫你;何必呢?我们都七、八年的朋友了;我不是特别在意这件事;而是你累积着很多很多的事没有说;你说总有一天你会鼓起勇气告诉我;现在不是时候你也不知道如何启齿;你还说现在是你人生中最最低潮的时刻;你的难题和你女友无关;是另有缘由;我不明白也更本不可能去想象你的窘境;我也没有想过我能够帮什么忙;但你说见了我心安;我想就算了;和你计较什么呢;有资格去计较什么呢?

到最后;朋友;我只能祝愿你寻找到那一股你必须要的勇气去面对这一切然后找到你的幸福快乐。


“Trouble is a part of your life--if you don't share it, you don't give the person who loves you a chance to love you enough.” -- Dinah Shore

No comments: