Sunday, February 8, 2009

Only the mediocre are always at their best.















周末;
12点午餐时间;
你带我到一间像儿童乐园的餐厅;
每一桌都坐满了一家人:妈妈爸爸孩子们;
只有我们是两个人;
同样地点了餐;你点了我想要的;
我点了一些别的;
你点的总会比我的好吃;
我看着你而你就会让给我了;
我们还一起吃着一些别的,猜着歌;
当然你可以说这里不是特别为家庭而设的;
但我不禁地在想还是一家人来比较适合的;
你嫌餐厅很吵、你讨厌小孩、你亦没有成家的念头,但你却喜欢这一个地方;
其实你还有什么没有告诉我的呢;
我迷惑了。















工作上你遇到了年来最大的打击;
朋友的背叛, 你的无助;
你口里说不好意思向我吐苦水但还是说了;
你想要离开你的行业打算做一些别的;
医生、老师、为社会服务的职业;
讲是很容易吧,你放得下吗,你能做什么呢?
以你目前的生活不容易呢;
能放下吗?能离开吗?能洒脱吗?真的能吗?
现在唯一当即能做的就是把自己做得更好活得更好吧,我想。















"u know what?"; "what?"; "i want to figure something out"; "what's that?"; "the reason behind u being single and not wanting to have a family"; "that's useless"; "no, i dont think so, coz u never want to tell me, why's that?"; "thats none of your business i guess"; "oh ok, so my theory behind this is pretty simple and typical, i think your last relationship ended badly, or a more daring one - that in fact u r actually a well-hidden gay man"; "what? dont be silly, thats absurd and ridiculuos"; "oh no correct answer, then why wont you just tell me already and put me out of my misery, what r u hiding? wht r u so afraid of?"; i look her in the eyes knowing that the truth is slowly eating me up alive and this is the truth, i love her for all this while, but the other side of me stop me from revealing my true feeling because i know i can't make her happy as much as she makes me happy and i am sick of the idea of failing her. i want her to be happy but not with me.

No comments: