Saturday, March 29, 2014

Be life long or short, its completeness depends on what it was lived for.














29.3 07:42

 其实我想得到一些什么呢。有个家,孩子,未来,和他吗?

The thing is are you even sure that you are ready to build a home, with someone, you are materially ready, but are you mentally, physically and mentally, because there such erratic behavior that is unreasonable. It drives people away. 

with your life, are you ready to change? Am I ready to change? that's a big question. 

My clinginess, my intrusiveness can you treat it as a way of admiration? Because this will not only be your life, not anymore. 

Our conversation in the evening makes me think long and hard about what I want in life and what do I want to do with my life. 

I can move in right away, get married, start a life, get what I always been wanted, but is this the way I exactly visualize it to be, maybe not, but I'm getting there right? That's an act of unfairness and irresponsible in it still, I can't helped but think. 我们总要为我们的行为决定负上责任啊!

But a feeling of certainties never occur, there will be time when I am kind of sure but much more time I actually didn't feel that way. Every time seeing you only makes me want to see you again and to know you more, to find out more.

我们应该继续着更深入了解彼此吧!和你相处没有很简单而我又不想在这个时候放弃。 

What am I trying to achieve? To be humiliated? To be abandoned? To be made fun of? I still don't know what I like about you, but you are not driving me away at this point, not yet. I want to find out more, I'm still intrigue. 

看着你,你是如此的多虑,缺乏安全感,心机重,大压力,悲伤,哀愁,凌乱,疑心重,不诚实,所有能够形容负面的字眼都能用在你身上,而我在这里是想得到一些什么呢?在你身上想要得到和学习到什么呢?

但你总是也会对我说一样的话,我们彼此卻看不透对方,我们什么都说,但除了性爱,肌肤的接触,我还是觉得我们之间的距离很远很远。

然后到头来会怎样,我们各自回到自己的世界里,毕竟我们只是普通人啊。其实你和我之间到底谁比较坚强和有能耐,是个非常非常有趣的问题。其实你是在找寻一个比你弱还是比你强的人呢?这些都是你自己必须有答案的。

你我没有办法参与彼此之间的过去来了解你我的哀伤,那一道深深的伤痕并不是任何人都可以着手去治疗的,就算如此你我是不是要认真地去深思熟虑一个我们可能共同有希望去创造未来的机会?

其实你想要我告诉你什么呢?这个周末我们在一起度过了,我们的对话决定都是于人无由的,我没有后悔只是觉得我一直在原地踏步,你说要为自己而活但那并不表示你不需要去照顾他人的感受,不是吗?be yourself. 谈何容易呐。

如果我真的在你面前表现出我自己你会对我厌恶吗?但你也要求我对你礼貌地丶轻声地丶温柔地丶那就已经不是我自己了,我又要如何去面对一个不能在你面前做回自己的自己呢?

我想告诉你, 你不能不知道的是;就算我们没有彼此我们也还是会好好的,这是你也其实已经知道的。

那么我其实还能说什么呢?

No comments: